zondag 27 juni 2010

kinderboekenschrijfster Anna van Praag


Hoi allemaal,
(Jeugd)Bibliothecaris: een boeiend, veelzijdig en vooral afwisselend vak!
Via Twitter werd ik geattendeerd op het blog van Annemarie van Essen: "niemand wordt toevallig bibliothecaris". Hier wilde ik toch op reageren. Ik ben echt wel toevallig bibliothecaris geworden en na bijna 20 jaar bibliotheekervaring zeg ik dat ook met trots: "Ik ben bibliothecaris-I am a Librarian"
Donderdag 24 juni: een dagje op stap samen met kinderboekenschrijfster Anna van Praag.
Zo geweldig om te zien hoe enthousiast leerlingen reageren op een bezoek van een echte "boekenschrijver".


Ook voor Anna was het een verrassend bezoek aan Drenthe. Onder de indruk van het uitzicht over de Drentse Hondsrug tussen Emmen, Nieuw Weerdinge en Emmer-Compascuum, ontdekte zij dat de groene landerijen met witte bloemetjes, onze aardappels worden.
Een extra verrassing voor haar was,dat ze winnaar is geworden van de Drentse Kinderjury met haar boek : "de duistere diepte" en "de Drentse kei" hiervoor in ontvangst mocht nemen. Wellicht met trots zal deze Drentse kei een bijzonder plekje krijgen in het zonnige Spanje.
Een bijzondere dag met veel ontdekkingen en hoogtepunten voor de leerlingen van basisschool 't Koppel, voor de schrijfster Anna van Praag maar ook voor mezelf :
"Jeugdbibliothecaris: een vak apart"
groetjes, Lidy

1 opmerking:

Hendrika zei

Ik ben ook zo iemand die 'toevallig' bibliothecaris is geworden :~).